Dolar 41,2951
Euro 48,3745
Altın 4.805,30
BİST 10.606,46
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 28°C
Açık
İstanbul
28°C
Açık
Cum 27°C
Cts 27°C
Paz 26°C
Pts 26°C

İlkokula Başlayacak Çocuklarda Ebeveynden Ayrılma Kaygısı Görülebilir

Ayrılık telaşı bilhassa okula birinci kere başlayacak olan çocuklarda daha sık görülmektedir.

İlkokula Başlayacak Çocuklarda Ebeveynden Ayrılma Kaygısı Görülebilir
REKLAM ALANI
6 Eylül 2024 20:36
69

Tıpkı vakitte üç ay üzere uzun süren bir yaz tatili sonrası okulların tekrar açılması ile orta sınıflarda okuyan çocukların ayrılık telaşları da tekrar alevlenebilmektedir.

 

ARA REKLAM ALANI

Yeni Ortamlara Alışmada Zahmet Yaşanabilir 

 

İlkokula yeni başlayan çocuklarda okulun birinci vakitlerinde anneden ayrılma ile ilgili telaşlar muhakkak bir oranda fizyolojik kabul edilir. Çocuklar bilhassa okulun birinci günlerinde yahut haftasında yeni ortamlarına alışma, ısınmada yavaşlık, zahmet yaşayabilirler. Annelerinin okulun birinci günlerinde yanlarında durmasını yahut okulun bahçesinde çıkışa kadar beklemelerini isteyebilirler. Anneleri yanlarında olmadığında yalnız kalacakları, inançta olmayacakları hissini yaşayabilirler. Fizyolojik sonlardaki anneden ayrılma telaşı okul ortamına ısınmaya başlama, öğretmeni ile ilgi geliştirme, arkadaşlarla tanışma ve birliktelikler kurma ile günler içerisinde giderek azalır ve çocuğu rahatsız etmeyecek seviyeye gelebilir.

 

Çocukların yaz tatilinde ebeveynleri tarafından okul sürecine ruhsal olarak hazırlanması fizyolojik seviyede yaşadıkları ayrılma telaşlarının daha süratli ve kolay çözülmesini sağlayacaktır. Gidecekleri okulun önceden belli olması, okulu ziyaret etmeleri, şayet aşikâr ise öğretmenleri ile birinci tanışmanın sağlanması, okul için önden okul çantası, suluk üzere eşyaların edinilmesi, ebeveynlerin kendi olumlu ilkokul anılarından çocuklarına bahsetmesi üzere aktiviteler çocuğun okula ruhsal açıdan kendini hazır hissetmesine yardımcı olacaktır.

 

 

Karın Ağrısı, Mide Bulantısı ve Kusma Ağır Dert Belirtisi!

 

Bazı çocuklar okulların açılması üzerinden günler geçse de birinci günkü şiddette okulda anneden ayrılmak istememe, sınıfa girememe, sabah okula gitme öncesinde ağlama, huzursuzluk, karın ağrısı, mide bulantısı, kusma üzere bedensel şikâyetler gösterme biçiminde ağır tasa belirtileri gösterebilirler. Bu çocuklarda birebir vakitte okul dışındaki yerlerde de annesinden yahut birincil bakım vereninden ayrılmakta zahmet yaşama belirtileri eşlik edebilir.

Örneğin akşam kendi yatağında uyuyamama, annesi ile cilt teması kurarak yatışma sonrası uykuya dalabilme, kendi meskeninde yahut anneanne, teyze üzere yakın akrabalarında dahi annesi olmadan vakit geçirememe, annesi yanına ulaşana kadar huzursuz olma, daima anneyi arama gereksinimi hissetme, gece yakın akrabalarında anne olmadan kalamama üzere belirtiler görülebilir. Bu durumda çocuğun okulda yaşadığı tasayı fizyolojik bir alışma süreci olarak değil ‘Ayrılık telaşı bozukluğu’ tanısı olarak ele almak daha uygun olur ve sürecin bir çocuk psikiyatri uzmanı tarafından izlenmesi ve yönetilmesinde yarar vardır.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,